مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:23085 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:25

در رشته راديولوژي در دانشگاه تحصيل مي كنم و ميخواهم تغيير رشته بدهم وبا مشكلات زيادي روبرو هستم مرا در اين زمينه راهنمايي كنيد
از اين كه با مشكلات فراواني كه پيش رو داشته ايد، با جديت و پشتكار، تحصيلات خود را ادامه داده و به تحصيلات عاليه راه يافته ايد، بسيار خرسنديم و موفقيت روز افزون شما و ديگر جوانان فعال، پرشور و با ايمان اين مرز و بوم را از خداوند بزرگ خواهانيم. برادر گرامي! به نظر ما خدمت كردن در هر يك از رشته هاي علمي مورد نياز جامعه، بسيار شريف و ارزشمند و مورد رضاي حق تعالي است. آنچه اهميت دارد اين است كه شخص با نيتي پاك و صادقانه، به خدمت بپردازد و علم و دانش را وسيله اي براي سودجويي صرف و از ياد بردن تهي دستان قرار ندهد. بنابراين در صورتي كه شما بتوانيد در همان رشته يا رشته هاي مشابهي چون سونوگرافي و... به تحصيلات خود تا مدارج عاليه ادامه دهيد، بهتر از اين است كه تغيير رشته بدهيد؛ زيرا تغيير رشته نيز بعداً مشكلات و دغدغه هاي جديد مي آفريند؛ ليكن اگر رشته راديولوژي بيشتر از كارداني تداوم ندارد، مي توانيد در رشته هاي ديگري وارد شويد. اما اين كه چه رشته اي را برگزينيد بستگي به علايق، استعداد، پشتكار و توانمندي هاي خود شما دارد. به نظر ما هيچ رشته اي ترجيح مطلق بر ديگري ندارد. افزون بر آن، هر رشته اي مشكلات خاص خود را نيز دارد و با توجه به وضعيت خانوادگي كه اشاره كرده ايد، چاره اي جز عزم و اراده جدّي و دست و پنجه نرم كردن با سختي ها و دشواري ها نداريد. در عين حال بايد همواره به امدادهاي الهي اميدوار باشيد و از او در رفع مشكلات استمداد بجوييد. راه حلي كه [البته از راه دور] به نظر ما مي رسد آن است كه در حال حاضر شما رشته كارداني را ادامه داده و در عين حال در كنكور نيز شركت كنيد و ان شاءاللَّه پس از قبولي در يكي از رشته هاي مورد علاقه خود، درس و كار را در كنار يكديگر ادامه دهيد. از جمله عادات غلط كه متأسفانه در جامعه ما رواج دارد اين تصور است كه پس از فراغت از تحصل بايد علم و دانش و تحقيق را يكسره كنار گذاشت و تنها به كار پرداخت، حال آن كه غالب دانشمندان و كساني كه خدمات شايسته به دنياي علم كرده اند، در ضمن كار توانسته اند چنين پيشرفت هايي حاصل كنند نه در آكادمي و كلاس درس؟! بنابراين شما نيز مي توانيد پس از فراغت از تحصيل در يكي از رشته ها، به تحقيق و تحصيل در رشته ديگري روي آورده و از علم و دانش هيچ گاه جدا نشويد. البته لازمه اين كار تحمل سختي ها و ناگواري هاست. همان گونه كه تا به حال آن را تحمل كرده ايد و بحمداللَّه درس هاي خوبي در اين زمينه آموخته ايد. در مورد ازدواج اگر در حال حاضر نيازي به ازدواج نداريد و مشكلي هم براي شما ايجاد نمي كند مي توانيد قصد خود را براي خانواده دختر بيان كرده و آنها را مخيّر سازيد كه منتظر شما نشوند. ولي اگر نياز به ازدواج داريد و علاقه مند به آن مورد هم مي باشيد باز هم صبر كنيد تا ان شاءاللَّه زمينه مناسب تري فراهم گردد.

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.